Saturday, January 11, 2014

Možemo li u 2014. godini da budemo efikasni bez Facebooka i smart telefona?

Pre pet dana sam odlučio da krenem sa gašenjem društvenih mreža i aplikacija na pametnim telefonima koje služe za komunikaciju. Tada, za početak, odlučim da ugasim Facebook, a dan posle i WhatsApp, a sve sa namerom da ugasim sve društvene mreže, pa čak i aplikacije na telefonu za primanje mailova. Na pitanje zašto?, moj odgovor je bio da saznajem previše nepotrebnih informacija i da komuniciram sa širokim krugom ljudi, sa kojima sigurno ne bih komunicirao putem poziva, sms-ova ili mailova.
Prema tome, cilj je bio da se osim mail-a ugase svi „novi“ kanali komunikacije. Ali i aplikacija sa telefona za primanje mailova jer sam imao običaj da kada god primim mail, kao po obavezi odmah na njega odgovorim. S obzirom na posao kojim se bavim i druge aktivnosti, broj mailova na dnevnom nivou je bio ogroman. Ali uvek, telefon je uz mene, odgovaranje na mailove kao po automatizmu, kao da sam programiran za to. Sa druge strane u neposrednom okruženju bio sam izložen kritici da stalno „visim“ na telefonu uz pitanje: Pa šta sada radiš (neretko i u kasnim noćnim/ranim jutarnjim satima)?

No ipak, aplikacije za mailove nisu problem. To je moja želja da budem dostupan i ažuran onima kojima je potrebna informacija i to čak smatram svojom obavezom. Sa druge strane, društvene mreže? Čemu one doprinose? Priznajem, Twitter je mesto na kome se uvek slatko nasmejem. Ako pratite „prave“ ljude, izmamiće vam ozbiljnu količinu smeha svakog dana. Putovanje gradskim prevozom npr. uz Twitter prođe kao da ne treba da prođete autokomandu petkom između 15 i 17h.
Facebook? Smatrao sam, tog dana, da mi više nije potreban. Ali, onda se desi ono što se desi u takvim situacijama. Propustim, odnosno kasno saznam za sastanak na kom je trebalo da budem (iako svakako ne bih mogao da prisustvujem), jer se i posao preneo na Facebook. I sam sam učestvovao u organizaciji i realizaciji projekta kojim je, radi lakše komunikacije, rukovođeno praktično sa Facebook-a. I to ne Facebook sa kućnog računara, već sa telefona, u pokretu - u svakom trenutku, prenos informacija na brz i jednostavan način svima kojima su potrebne. XXI vek je, radi se brzo, ukoliko nemate informaciju odmah, propuštate šansu, gubite...
Zaključak je prost, živeti danas bez Fb-a, i to bez Fb-a u svakom trenutku može poprilično da vam oteža život, odnosno da propustite šanse i pravite greške čime god da se bavite, koje ne bi trebalo. Facebook je davno prestao da bude mesto na kome samo gledate šta rade vaši nekadašnji drugari iz škole ili davno viđeni rođaci iz inostranstva. Telefoni su davno prestali da budu sredstvo (samo) za pozivanje i slanje sms-ova. Facebook i pametni telefoni su ozbiljan resurs koji nam pomaže da se snađemo i budemo efikasni u brzom svetu u kom živimo. I na nama je da ne negiramo to, i da se prilagodimo.




No comments: