Grad Beograd je u prethodne dve godine usvojio
regulacije kojima je rešio da:
1. odredi
boju senila (suncobrani/senila moraju da budu u beloj, crnoj ili bež boji) ugostiteljskih
objekata;
2. standardizuju/uniformišu
izgled kioska u gradu.
O tome sam detaljnije pisao ovde
i ovde. Da
sumiram zaključke iz tih tekstova – smatrao sam da su ove regulacije grada
Beograda u potpunosti štetne i bespotrebne sa više strana i to argumentovao. Sa
jedne strane – potpuno je jasno da grad Beograd ne bi trebalo da ulazi u
regulaciju stvari koje su tržišno sasvim dobro funkcionisale. Sa druge strane –
više je nego jasno bilo da se u oba slučaja radi o regulaciji koja ima za cilj
da nekome donese određenu korist, a da cilj nije „uređenje grada“, da se ne
radi o interesima građana i da su štetne prema privrednicima.
Iz grada Beograda su odluke o regulaciji boje
suncobrana i izgleda kioska opravdavali rečima da se na taj način uvodi red u
grad Beograd i da se to radi da bi se građani osećali prijatnije i da se boja i
izgled uniformišu i standardizuju zbog građana.
Kada se radi o suncobranima rečeno je: „Ugostitelji
su imali 12 meseci da se prilagode. Ove godine počećemo sa kontrolom ove
odluke, jer nam je cilj da grad izgleda lepo, a ne da nam šetališta liče na
vašar - kažu iz gradske uprave (link).
Kada se radi o kioscima rečeno je: „Gradski
menadžer Goran Vesić rekao je da su navedene odluke deo napora Skupštine grada da
uvede red u gradu, odnosno da se utvrdi šta može da se postavlja na ulicama
(link).
Iako smatram da ni žalbe građana ne mogu biti
dovoljno opravdanje za ove regulacije – rešio sam ipak da i to da proverim. Krajem prošlog meseca (30. maja) sam poslao
centralnim gradskim opštinama u Beogradu (njih 10) i gradu Beogradu zahtev (u
skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja) da mi
dostave informacije:
1. Koliko
žalbi (ako ih je uopšte bilo) je u periodu od 2010. godine do danas pristiglo,
a da se odnosilo na žalbe građana na boju bašta/senila/suncobrana
ugostiteljskih objekata?
2. Koliko
žalbi (ako ih je uopšte bilo) je u periodu od 2010. godine do danas pristiglo,
a da se odnosilo na žalbe građana na izgled montažnih objekata (kioska)?
Gradska opština se u skladu sa svojim
nadležnostima: „stara o održavanju komunalnog reda u gradskoj opštini i
sprovodi propise kojima se uređuje komunalni red“ (Statut grada Beograda, čl.
77, st. 9).
Do
danas, 19. juna sam dobio odgovore od 7 gradskih opština. Ni u jednoj gradskoj
opštini nije bilo žalbi građana koje se odnose na boje senila/suncobrana, kao
ni žalbi koje se odnose na izgled montažnih objekata. Ukupan broj žalbi u sedam gradskih opština je nula (0). Prema
tome –građanima apsolutno nije smetalo to što su senila na ugostiteljskim
objektima različitih boja i to što izgled kioska nije standardizovan i
uniformisan.
Protiv preostalih gradskih opština i grada
Beograda ću uputiti žalbu Povereniku jer mi nisu u zakonski propisanom periodu
dostavili odgovor, ali je evidentno da to neće promeniti zaključak.
Zaključak
je jasan. Regulacije koje je grad Beograd usvojio, a koje se tiču boje senila i
izgleda kioska nisu kreirane zbog građana, već zbog nečijih interesa (videti
linkove na početku teksta).
- Gradske opštine koje su mi dostavile informacije i u kojima nije bilo nijedne
žalbi građana na boje senila i izgleda kioska: Stari grad, Palilula, Novi
Beograd, Čukarica, Zvezdara i Voždovac* (link za preuzimanje
skeniranih dostavljenih informacija)
- Gradske opštine koje mi nisu dostavile informacije i protiv kojih ću uložiti žalbu
Povereniku: Zemun, Rakovica, Savski venac kao i grad Beograd.
- Gradska opština Vračar je odgovorila da ne
poseduje neophodne informacije.
- *GO Voždovac – usmeno sam
dobio odgovor od rukovodioca komunalne inspekcije
Gradska opština
|
broj žalbi – boje senila/suncobrana
|
broj žalbi - izgled kioska
|
Palilula
|
0 (nula)
|
0 (nula)
|
Novi Beograd
|
0
|
0
|
Čukarica
|
0
|
0
|
Zvezdara
|
0
|
0
|
Stari grad
|
0
|
0
|
Voždovac
|
0
|
0
|
Vračar
|
Ne poseduje informacije
|
Ne poseduje informacije
|
Zemun
|
Nisu
postupili prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
Podneta žalba Povereniku.
|
|
Rakovica
|
Nisu
postupili prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
Podneta žalba Povereniku.
|
|
Savski
venac
|
Nisu
postupili prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
Podneta žalba Povereniku.
|
|
Grad
Beograd
|
Nisu
postupili prema Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja.
Podneta žalba Povereniku.
|
No comments:
Post a Comment