Tuesday, June 5, 2012

Mogući scenariji vlade DS - SPS - LDP

     Sve je izvesnije da će Vladu RS formirati ove tri koalicije u kojima su najveće partije DS, SPS i LDP. Na prvi pogled to bi bila vlada koja je koherentna u nekim pitanjima, ali u mnogima ne. Svakako, "evropski put" bi bio potvrđen i to je možda i najveća stvar oko koje bi vlada bila jedinstvena. Sve ostalo je upitno. 

Friday, May 11, 2012

"Krađa izbora" - lako je dokazati!

SNS nam je pokazao džak sa "nekim" listićima (pri tom je Toma rekao da su bez holograma - znači nisu važeći, odnosno nisu "maznuti" sa biračkog mesta). Tvrde da je bilo krađe i da su zapisnici prepravljani na putu od biračkog mesta do izborne komisije. 

Ovako:
Kopiju zapisnika sa svakog biračkog mesta dobijaju predstavnici četiri prvoplasirane liste (kandidata)... Znači, SNS ima minimum 95% kopija zapisnika sa biračkih mesta, ako ne i svih 100%.

Tuesday, May 1, 2012

Od izborne ka konsolidovanoj demokratiji: Srbija 2000 - 2011

Skraćena verzija teksta objavljena (pod nazivom: Nekonsolidovana Srbija) u časopisu: Slobodni student (Vol.2, No.8), oktobar 2011. godine, str. 14 - 15. link za časopis

_____
    Republika Srbija je u oktobru 2000. godine iz jedne vrste kompetativnog autoritarizma prešla u politički režim koji se zove demokratija i u kome se na vlast dolazi tako što se konkurentskom borbom politički akteri bore za glasove građana. Demokratizaciju jednog političkog sistema karakterišu tri faze: liberalizacija, tranzicija i konsolidacija. Srbija je uspešno prebrodila prve dve faze, ali danas 2011. godine mi se čini da smo i dalje poprilično daleko od konsolidovane demokratije što  i jeste cilj svakog demokratskog procesa i svake reforme političkog sistema od 2000. godine pa do danas. Samo postojanje poštenog i fer  izbornog procesa čini samo osnovni preduslov za uspostavljanje konsolidovane demokratije koja zahteva mnogo više od poštenih i fer izbora kako se definiše izborna demokratija.
     Među politikolozima koji  izučavaju demokratizaciju poseban trag su ostavili autori poput Linca i Stepana koji su konsolidovanu  demokratiju objasnili pomoću pet interaktivnih arena koje se prožimaju i koje su neohodne da bi se demokratija konsolidovala. Sledeći njihov teorijski okvir predstaviću koliko je Srbija za 11. godina uradila ne bi li postala kondolidovana demokratska država. Nažalost, rezultati pokazuju da se ide ka tome, ali i dalje jako sporo i možemo reći da smo daleko od konsolidovane demokratije.

Tuesday, April 17, 2012

Univerzalni standardi ljudskih prava?

(...)
"Nerealno  je  očekivati  od  ovog  pristupa  da  izdejstvuje  potpunu  saglasnost  o  tumačenju  i  primeni standarda,  svejedno  da  li  standarda  u  pogledu  postupanja  i  kažnjavanja  ili  bilo  kog  drugog  ljudskog prava. To očekivanje bi pretpostavljalo da postoji tumačenje oko kojeg se treba složiti. Ako razmišljamo o  tumačenju  koje  bismo  voleli  da  pretočimo  u  normu,  to  će  verovatno  biti  ono  tumačenje  koje  je formulisano  u  okviru  naše  kulture.  Dalja  refleksija  o  tome  kakav  bi  bio  naš  stav  prema  tumačenju nastalom u okviru neke druge kulture ilustruje neodrživost ove pozicije. 

Sunday, April 15, 2012

Kako mediji ISKRIVLJUJU (kreiraju) vesti? PR Days i Slavica Đ. Dejanović!

    U toku nedelje sam bio učesnik seminara PR Days 2012 na FPN-u. U sredu je predavač bila predsednica Narodne skupštine RS ( i v.d. predsednika) - Slavica Đukić Dejanović na temu Imidža Narodne skupštine. Između ostalog, kao neizbežna tema, govorilo se o izbornoj kampanji, a neko od studenata je postavio pitanje i izbornog sistema. Ovo predavanje su ispratili mediji i uglavnom se oslonili na taj deo predavanja (iako je to ipak bio samo odgovor na pitanje) oko izbornog sistema, pa je čak i naslov na b92 "Pravi izbori kada se glasa za ime". Sličan tekst preuzet od agencije Tanjug preneo je i Mondo

Monday, March 26, 2012

Nema departizacije bez privatizacije!

"Osnovu borbe protiv korupcije treba da čini jačanje tržišnih odnosa i konkurencije kako bi se političarima dalo što manje nadležnosti u privredi, jer je nivo korupcije u direktnoj vezi s udelom državne svojine i stepenom regulisanosti privrede."

Tuesday, March 20, 2012

Zar je ovo teško razumeti?

"Radnici su bolje plaćeni i imaju bolje uslove rada samo tamo gde ima više kapitala i investicija, a to je moguće tamo gde kapital može da napravi profit.
(...)
Ekonomsku perspektivu Srbije ugrožava vladajuća ekonomska filozofija kolektivizma i svemoguće države.
(...)
Međutim, učenje na greškama pokazalo je da je sveprisutna država istinska prepreka dobrom životu.
(...)
Mi verujemo da je za privredni rast neophodna vladavina prava i visok stepen ekonomskih sloboda pojedinaca, a ne „mudro“ ekonomsko rukovođenje države privredom i favorizovanje jednih ili drugih firmi ili privrednih grana.
(...)
Uloga države nije da bude preduzetnik, pregovarač u ekonomskim sporovima, niti garant ičijeg ekonomskog blagostanja; prevashodna uloga države je da obezbedi red i poštovanje zakona kažnjavanjem prekršilaca. Iznad svega, ona treba da pruža samo okvir pojedincima da sami budu kovači svoje sreće.
(...)
Zarad ostvarenja naše vizije moderne Srbije kao ekonomski bogatog i naprednog društva slobodnih pojedinaca neophodno je izvršiti radikalnu reformu ekonomije koja bi kao osnovni moto imala sklanjanje države sa leđa građana i stvaranje uslova koji podstiču slobodno preduzetništvo. Ekonomski rast je jedini i najbolji socijalni program, a njega neće biti bez smanjenja državnog uplitanja u naše individualne živote, kao i bez uspostavljanja efikasne vladavine zakona."

Sunday, March 18, 2012

Politika taksi prevoza - grad Beograd (Dinić, Kozakijević, Milenković i Stojanović)


Politika taksi prevoza
- grad Beograd -

Dinić Enes                                                                                     
Kozakijević Lav Boris  
Milenković Filip  
Stojanović Boban  

Uvod:

     Ovaj rad će predstaviti kakva je lokalna taksi politika grada Beograda, koji su problemi, mane, načini prevazilaženja problema, mogućnosti i rešenja. Ovo je oblast o kojoj se malo govori i istražuje, a u izvesnom smislu je paradigmatičan primer. Autori će nastojati da u toku rada prikažu osnovne specifičnosti i instrumente ove sektorske politike, prikazaće kakav uticaj imaju svi akteri koji učestvuju u kreiranju taksi politika kao i njihove interese, ali i kakve su posledice ili pogodnosti po korisnike taksi usluga, kao i moguće alternative. Naš cilj jeste da prikažemo da aktuelna taksi politika grada Beograda ide na štetu korisnika - građana Beograda i onih koji u Beograd dolaze.

Friday, February 3, 2012

Saobraćaj u Beogradu - normalno da je kolaps

Inspirisan (nateran) hejterskim statusima na FB i Twitteru moram da dam svoj komentar današnjeg dana.


Naravno da je nastao saobraćajni kolaps. Zar ne vidite koliko je snega napadalo? Svi hejtuju grad Beograd i putare kako nisu očistili puteve, kako ih je sneg (u februaru) iznenadio, svi prozivaju GSP, psuju vozače, psuju što putuju po 3 sata, za razliku od uobičajnih 15. minuta. SNEG JE! Samo po sebi - vanredno stanje! Koliko puta u godini smo suočeni sa ovakvim snegom?!?! Naravno da ne može da bude redovno stanje.

Friday, January 20, 2012

Poverenik za zaštitu ravnopravnosti

Link za pdf

Uvod

    Predmet ovog rada jeste analiza institucije Poverenika za zaštitu ravnopravnosti, nezavisnog tela koje je relativno novo u političkom i pravnom sistemu Republike Srbije. Cilj rada je da se čitalac uputi u pravni status ove institucije, u razloge njenog postojanja, njene nadležnosti, mogućnosti i načine kako joj se obratiti i pomoću nje ostvariti svoja zakonom stečena prava. U pokušaju da što detaljnije predstavimo svrhu ove institucije, navešćemo pre svega osnovni princip radi koga je osnovana - a to je „vladavina prava“. U nastavku rada, osim formalno pravnih činjenica, obratićemo posebnu pažnju na rad institucije, uvršićemo uvid u njeno funkcionisanje i izveštaje, kako bismo stvorili što konkretniju sliku o njenoj ulozi i delovanju.